Istoria Audi

1899 Infiintarea uzinelor Horch in Köln
August Horch (1868 - 1951) a infiintat la 14 noiembrie 1899 in Köln-Ehrenfeld firma A. Horch & Cie. Acolo si-a dezvoltat primul automobil, care a fost terminat la inceputul anului 1901. In martie 1902, a urmat mutarea la Reichenbach in Saxonia si doi ani mai tarziu transformarea intr-o societate pe actiuni, legata de o noua schimbare de sediu. La 10 mai 1904, a fost infiintata uzina de automobile A. Horch & Cie. din Zwickau.

1901 Primul automobil Horch
In anul 1901 a circulat primul automobil Horch: era dotat cu un motor orizontal in doi cilindri, cu o putere de circa 4-5 CP. Un piston mic suplimentar in motor urma sa amortizeze vibratiile arborelui cotit. August Horch l-a denumit motor fara socuri. O alta inovatie: carterul motorului din aliaj usor, un pionierat in constructia de automobile.
1904 Infiintarea unei societati pe actiuni
Dupa infiintarea in anul 1899 in Köln si mutarea in 1902 la Reichenbach in Saxonia, primele succese ale automobilelor Horch au demonstrat necesitatea extinderii fabricii. August Horch s-a decis, la recomandarea partenerilor de afaceri, sa infiinteze o societate pe actiuni. Un teren nou a fost gasit la Zwickau. In anul 1904 a inceput fabricatia, inceputul unei lungi traditii in constructia automobilelor la Zwickau.
1906 Neckarsulm: Traditie in constructia de automobile
In anul 1906 a aparut 'Sulmobil'-ul, un vehicul pe trei roti cu un motor de motocicleta de 3,5 CP. 'Sulmobil'-ul insa nu s-a putut impune, astfel ca inca din acelasi an a inceput productia primului 'automobil original din Neckarsulm' cu un motor de 1308 cmc cu patru cilindri si 10 CP.
1907 Originea DKW
In anul 1904, Jörgen Skafte Rasmussen s-a lansat in afaceri cu o intreprindere de armaturi pentru instalatii de producere a aburului. In 1906, a cumparat o filatura in Zschopau in Muntii Metalici din Saxonia. In 1907 a inceput productia. In timpul primului razboi mondial, Rasmussen a lucrat la un automobil cu aburi, fapt care sta la baza celor trei initiale devenite simbolul marcii DKW (Dampfkraftwagen).
1909 Horch devine Audi
In anul 1909 au aparut neintelegeri intre August Horch si Consiliul de Administratie al uzinelor de automobile A. Horch & Cie. AG. Horch a parasit intreprinderea fondata de el. La scurt timp, la 16 iulie 1909, a infiintat in acelasi oras o a doua intreprindere, uzinele de automobile Horch GmbH. Litigiul privind numele a fost pierdut de Horch. Solutia problemei: traducerea numelui sau ("horch"= asculta, auzi) in latina ("audi"). La 25 aprilie 1910 noua denumire a firmei, Audiwerke GmbH, a obtinut personalitate juridica.
1913 Primul automobil Wanderer
In anul 1912, a fost testat primul automobil Wanderer cu un motor in patru cilindri de 5/12 CP; in 1913 a inceput productia de serie. Abia aparut pe piata, micul automobil Wanderer a devenit vedeta operetei 'Papusica' de Jean Gilbert. Melodia principala a fost un hit: 'Papusica, tu esti lumina ochilor mei, papusica te iubesc asa de mult.' De atunci, micul Wanderer a fost denumit mereu 'Papusica' (Puppchen).
1914 August Horch castiga cursa Alpilor
Una din cursele cele mai cunoscute ale acelor ani a fost Cursa Internationala a Alpilor Austrieci. In anul 1911, August Horch a participat pentru prima data la aceasta cursa cu un Audi si a castigat locul intai. Acest lucru l-a incurajat si, intre anii 1912 si 1914, a concurat impreuna cu o echipa Audi in aceasta competitie. Rezultatele nu au intarziat sa apara: in toti cei trei ani, Audi a castigat premiul pe echipe. La 27 iunie 1914, pilotilor Audi le-a fost inmanata Cupa Alpilor, ca urmare a celor trei victorii consecutive.
Cu motorul de motocicleta cu doi cilindri (1927), Rasmussen a avut in sfarsit la dispozitie o propulsie de mare putere pentru automobilul DKW (600 cmc, 15 CP). Caroseria era autoportanta, executata din lemn si imbracata in piele sintetica colorata. Automobilul avea tractiune pe spate si a fost produs din 1928 in Berlin Spandau. 
1931 Primul automobil de serie mare cu tractiune pe fata
In august 1928, J. S. Rasmussen a preluat pachetul majoritar de actiuni al uzinelor Audi AG. Acolo, in Zwickau, a produs din 1931 in serie mare automobilul mic DKW cu tractiune pe fata. Si acest automobil poseda o caroserie din lemn imbracata in piele sintetica si motorul in doi timpi tipic DKW. Aceasta constructie a reprezentat baza pentru unul dintre cele mai de succes automobile mici germane din anii 30, din care s-au construit pana in anul 1942 la uzina din Zwickau peste un sfert de milion de exemplare.
1932 Infiintarea Auto Union AG
La 29 iunie 1932, cele patru marci de autovehicule din Saxonia, Audi, DKW, Horch si Wanderer au fuzionat, formand Auto Union AG cu sediul in Chemnitz. Noul concern a putut astfel sa deserveasca toate segmentele de piata, de la motocicleta usoara si pana la limuzina de lux.
1933 Primul Audi cu tractiune fata
La Salonul Auto de la Berlin - 1933, Auto Union SA (Auto Union AG) a prezentat cu noul Audi, primul ei automobil de clasa medie cu tractiune fata. Pentru prima data s-a facut uz de un fel de sistem modular si s-a utilizat motorul Wanderer in sase cilindri.
1934 Masinile de curse Auto Union pentru Grand-Prix
Auto Union a obtinut cel mai important impuls de popularitate prin succesele unei masini de curse, la baza careia s-au aflat planurile lui Ferdinand Porsche. Motorul in saisprezece cilindri era dispus in spatele pilotului, ceea ce a favorizat mult forma aerodinamica.
1936 O noua cladire administrativa in Chemnitz
In anul 1936, conducerea concernului Auto Union, care pana atunci condusese fabrica din Zschopau, s-a instalat in noua cladire administrativa din Chemnitz. In acelasi an, au luat fiinta in Chemnitz amenajari centrale pentru intregul concern, pentru constructie, dezvoltare si incercari.
1937 Masini de curse cu caroserie aerodinamica
Masinile de curse Auto Union au fost produsele Hightech ale timpului lor. Cu ele s-au obtinut performante maxime in constructia de autovehicule, care s-au concentrat indeosebi pe motoare de mare performanta, forme aerodinamice si constructii consecvent usoare. Astfel, in anul 1937, automobilul cu caroserie aerodinamica Auto Union de 545 CP a atins pentru prima data pe o sosea normala o viteza de peste 400 km/h.
1938 Primele testari la impact si rasturnare
Ca unul din primii producatori din industria de autovehicule, Auto Union AG a introdus incepand cu anul 1938 testari sistematice la rasturnare si impact. Ca masini de incercare erau folosite diferite modele DKW cu caroserie din tabla, lemn si material plastic, pentru a studia comportamentul diferentiat al acestor caroserii in cazul unei rasturnari.
1941 Productie de razboi
Odata cu dezvoltarea si productia de autovehicule speciale pentru scopuri militare, Auto Union a devenit deja de la mijlocul anilor 30 unul dintre furnizorii importanti de autovehicule pentru armata. Dupa inceperea razboiului, productia civila a incetat in luna mai 1940. Incepand din acel moment, s-a produs exclusiv in scopuri militare.
1948 Demontare si expropriere
La ordinul administratiei militare sovietice din Germania, uzinele saxone ale Auto Union au fost demontate ca despagubiri de razboi inca din 1945. Ca urmare, intregul patrimoniu al intreprinderii a fost expropriat fara despagubiri. La 17 august 1948, Auto Union AG Chemnitz a fost radiata din registrul comertului.
1949 Un nou inceput in Ingolstadt: Auto Union GmbH
Cu creditele guvernului bavarez si ajutoarele acordate prin planul Marschall, Ingolstadt a devenit un nou amplasament al industriei de automobile. La 3 septembrie 1949, s-a infiintat la Ingolstadt Auto Union GmbH. Pe baza principiilor DKW consacrate – tractiune pe fata si motor in doi timpi – a inceput in acelasi an productia unei motociclete mici, robuste, de 125 cmc si a unei furgonete DKW.
1950 Primul automobil DKW de dupa razboi
In august 1950, a fost fabricat la Auto Union primul automobil de dupa razboi. Era vorba de modelul DKW Meisterklasse F 89 P ca limuzina si Karmann Cabriolet cu patru locuri. Deoarece la Ingolstadt nu existau suficiente capacitati de productie pentru fabricatie, Auto Union a preluat terenul firmei Rheinmetall-Borsig AG din Düsseldorf. Acolo s-au construit DKW-uri pana la sfarsitul anului 1961. 
1951 Motocicleta NSU stabileste recordul mondial de viteza
Deja in anul 1945 la NSU in Neckarsulm au inceput din nou sa fie construite motociclete in productii modeste. In decurs de cativa ani, uzina s-a dezvoltat devenind unul din producatorii importanti din acest sector. Motocicletele NSU intruchipau nivelul tehnic cel mai inalt. La 12 aprilie 1951, pilotul de motociclete Wilhelm Herz a reusit sa stabileasca un nou record mondial de 290 km/h cu o motocicleta de curse NSU, compresor de 500 cmc, pe o portiune a autostrazii München - Ingolstadt.
1953 DKW clasa speciala cu motor cu trei cilindri
Sub denumirea 3=6 clasa speciala, Auto Union a prezentat la IAA 1953 noul model cu trei cilindri. Acesta a fost dezvoltat la Chemnitz inainte de razboi si planificat pentru productia de serie in 1940. Denumirea 3=6 trebuia sa exprime faptul ca un motor in doi timpi cu trei cilindri poseda caracteristicile de performanta ale unui motor in patru timpi cu sase cilindri, datorita turatiei maxime atinse, aproape dubla.
1955 NSU este cel mai mare producator de vehicule pe doua roti pe plan mondial
In anul 1955, uzinele NSU SA din Neckarsulm au putut raporta cu mandrie o productie totala de 342.583 vehicule pe doua roti (din care 45.747 biciclete). Prin aceasta, NSU a devenit cel mai mare producator de vehicule pe doua roti pe plan mondial. Totodata s-a depasit astfel punctul culminant al euforiei motocicletelor. Cu cresterea economica, au crescut si pretentiile cumparatorilor in ceea ce priveste mijloacele de transport. Automobilul a devenit visul declarat al miracolului economic. 
1957 NSU se intoarce la constructia de automobile
In anul 1957, NSU s-a intors dupa o abstinenta de aproape treizeci de ani la constructia de automobile. In mod intentionat s-a avut in vedere un automobil mic, conceput pentru salariatul mediu si pentru motociclisti. Micul automobil NSU Prinz a fost prezentat la IAA 1957 si a compensat de atunci pierderile de pe piata de motociclete aflata in declin.
1958 Daimler-Benz preia Auto Union GmbH
La insistentele magnatului industrial Friedrich Karl Flick, Daimler-Benz AG a preluat la 24 aprilie 1958 majoritatea si, ca urmare, restul cotelor de participatie de la Auto Union GmbH. Din acel moment si pana la sfarsitul anului 1965, aceasta a fost in totalitate o filiala a concernului din Stuttgart.
1959 Punerea in functiune a noii fabrici din Ingolstadt
Dupa ce in toamna anului 1958 Auto Union a renuntat la toata productia de motociclete, in vara anului 1959 a fost pusa in functiune noua uzina de automobile din Ingolstadt, care era unul dintre cele mai moderne locuri de productie din Europa. In anul 1962, uzina Auto Union din Düsseldorf a fost vanduta firmei Daimler-Benz. 
1963 NSU Wankel Spider este senzatia Salonului de la Frankfurt
Modelul decapotabil cu doua locuri de la standul NSU a fost senzatia targului IAA din Frankfurt 1963. Numele sau: Wankel Spider. In spatele micului automobil cu doua locuri era montat un motor cu piston rotativ monodisc. De la inceputul anilor 50, NSU a lucrat impreuna cu Felix Wankel la realizarea unui nou concept de motor: etansarea amestecului carburant-aer cu un rotor care se invarte in locul unui piston cu miscare alternanta (motor cu pistoane rotative).
1964 VW preia Auto Union GmbH
Din nou, ca urmare a intermedierii magnatului industrial Friedrich Karl Flick, Volkswagenwerk AG a preluat in decembrie 1964 majoritatea actiunilor de la Auto Union GmbH. De la sfarsitul anului 1966, fabrica din Ingolstadt este in intregime o filiala a VW.
1965 Numele Audi renaste
Odata cu trecerea la concernul Volkswagen, la Auto Union s-au incheiat toate lucrarile la motorul in doi timpi. Un motor in patru timpi cu patru cilindri – un asa-numit motor de presiune medie -, dezvoltat anterior sub regia Daimler-Benz, a fost montat pe ultimul model DKW F 102 si prezentat in vara anului 1965 ca Audi.
1967 NSU prezinta modelul Ro 80
In septembrie 1967, NSU a prezentat un model complet nou in clasa medie superioara, NSU Ro 80. Caracteristica remarcabila: un motor de 115 CP cu piston rotativ bidisc. Caroseria cu design modern era avangardista si prezenta elemente stilistice care in anii urmatori aveau sa intre in standardul designului de caroserii. Noul NSU a creat mare senzatie, dar nu a putut asigura impunerea sperata a principiului Wankel.
1968 apare pe piata Audi 100
La 26 noiembrie1968, Auto Union a invitat distribuitorii si presa la Stadttheater din Ingolstadt: a fost prezentat noul concept Audi 100. Cu noul model dezvoltat de directorul tehnic dr. Ludwig Kraus, Audi a patruns pentru primadata in segmentul de piata disputat al clasei medii superioare. Audi 100 a ajuns rapid un bestseller si a devenit baza unei noi generatii Audi, care a asigurat autonomia marcii Audi pentru viitor.
1969 Audi NSU Auto Union AG
In martie 1969, NSU Motorenwerke AG, preluate cu putin timp inainte de VW, au fuzionat cu Auto Union GmbH din Ingolstadt formand Audi NSU Auto Union AG cu sediul in Neckarsulm. 
1972 Este prezentat Audi 80
In vara anului 1972, directorul pentru dezvoltarea tehnica dr. Ludwig Kraus a prezentat in continuarea politicii de tipizare inceputa cu Audi 100, noul Audi 80. Baza propulsiei o constituia un motor OHC in patru cilindri, care a fost preluat apoi si de concernul Volkswagen, devenind agregatul cel mai des construit la VW. Audi 80 a avut un mare succes la vanzare. In decurs de sase ani, s-au construit si vandut mai mult de un milion de exemplare.
1974 Audi 50 - raspunsul la criza petroliera
In septembrie 1974, a aparut pe piata Audi 50 ca extindere in jos a paletei de modele Audi si, simultan, ca raspuns la criza energetica de la inceputul anilor 70. Datorita seriei mari planificate de la inceput, micul Audi a fost construit de Volkswagen in Wolfsburg. La o jumatate de an dupa aparitia modelului Audi 50, acesta a fost lansat pe piata si ca Volkswagen Polo.
1980 Audi quattro - un concept de propulsie revolutionar
In martie 1980, un Coupé sport cu tractiune integrala a facut furori la standul Audi de la salonul automobilistic de la Geneva. Pentru prima data, prin Audi quattro, a aparut in oferta un automobil cu performante inalte si tractiune integrala. Pana atunci, acest concept de propulsie isi gasise utilizarea numai la autocamioane si la masinile de teren. Tractiunea integrala permanenta a lui Audi quattro i-a adus succese in motosport pe plan mondial si a fost asimilata rand pe rand de toata paleta modelelor Audi.
1982 Audi 100 - campionul mondial Cx
In toamna anului 1982, Audi NSU Auto Union AG a prezentat modelul Audi 100 al celei de-a treia generatii (denumirea interna C3). Modul de constructie consecvent usor si, in principal, coeficientul rezistentei la inaintare scazut Cx = 0,30 au facut din noul Audi 100 un sinonim pentru o constructie progresista. Magazinul-Auto scria ca ‘in ceea ce priveste aerodinamica, noul Audi 100 declaseaza restul lumii automobilelor’.
1985 Audi NSU Auto Union AG devine AUDI AG
Dupa incetarea productiei modelului Ro 80 in 1977, s-a renuntat la folosirea numelui NSU pentru denumirea produsului. Cu incepere de la 1 ianuarie 1985, Audi NSU Auto Union AG a primit denumirea de AUDI AG. Totodata, societatea si-a mutat sediul de la Neckarsulm la Ingolstadt. Din acest moment, produsele si societatea poarta acelasi nume.
1986 Complet zincat: a treia generatie de Audi 80
In toamna anului 1986, AUDI AG a prezentat a treia generatie a modelului Audi 80, denumit B3 pe plan intern. Ca si cu un an inainte modelele Audi 100/200, si modelul Audi 80 a fost prevazut cu o caroserie complet zincata cu o garantie de 10 ani impotriva coroziunii. Cu un Cx de 0,29, noul Audi 80 a demonstrat si el valori aerodinamice de varf.
1988 Audi V8: pasul in clasa Premium
In anul 1988, AUDI AG a prezentat modelul Audi V8, cu care constructorul a facut primul pas in clasa Premium. Noul model a fost echipat cu un motor din aliaj usor cu opt cilindri, de 3,6 litri, cu o putere de 184 kW (250 CP). Detalii tehnice: tractiune integrala permanenta, tehnologie cu patru supape si o cutie de viteze automata in patru trepte cu comanda electronica.
1989 Audi Turbo-Diesel cu injectie directa
Dupa mai mult de 13 ani de studii, tehnicienii Audi au reusit sa adapteze injectia directa de motorina folosita pana atunci numai la autocamioane si la motoarele Diesel pentru automobile. In combinatie cu o turbina de supraalimentare, a putut fi realizat totodata si un proces de ardere cu pierderi extrem de mici, ceea ce a dus la un consum de carburant foarte scazut. In toamna anului 1989, modelul Audi 100 a fost prezentat cu motorul TDI cu cinci cilindri de 2,5 litri la Salonul International de Automobile de la Frankfurt. 
1991 Audi quattro Spyder si Audi Avus quattro
In toamna anului 1991, Audi a prezentat doua modele senzationale de masini sport: modelul Audi quattro Spyder la Salonul international de automobile de la Frankfurt si modelul Audi Avus quattro la Salonul de la Tokyo. Utilizarea consecventa a aluminiului in constructia caroseriei acestor doua modele a facut vizibil viitorul model constructiv usor al automobilelor de serie Audi.
1993 Automobile usoare: Audi Space
De-a lungul anilor, AUDI AG a lucrat impreuna cu Aluminium Company of America la dezvoltarea unui automobil de serie intr-o varianta constructiva usoara din aluminiu. Rezultatul a fost prezentat in 1993 la Salonul international de automobile de la Frankfurt: modelul din aluminiu Audi Space Frame. Caroseria a dezvaluit noi principii constructive: profile extrudate din aluminiu, care sunt imbinate prin piese articulate turnate sub presiune, formand o structura tip cadru, in care sunt introduse piese din tabla de aluminiu cu rol de sustinere.
1994 Nume nou, material nou: Audi A8
In martie 1994, AUDI AG a prezentat la salonul de automobile de la Geneva noul sau model din segmentul Premium, Audi A8. Pentru prima data, un automobil in varianta constructiva complet din aluminiu, a fost executat in serie. Totodata s-a introdus o noua nomenclatura in denumirea modelelor. Audi 80 a fost denumit in continuare A4, Audi 100 a primit denumirea A6. Lor le-a urmat in 1996 Audi A3 ca reprezentant al clasei compacte. Din iunie 2000, iese de pe banda de montaj Audi A2, primul automobil de serie mare din aluminiu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu