Platforma inovativă MQB

Volkswagen ne aduce astăzi primele vești legate de cel mai așteptat automobil al anului 2012. A saptea generație Golf își dezvăluie mai întâi secretele tehnologice în dorința de a arăta că viitorul model este unul complet nou. 

Punctul central al compactei din Wofsburg este inovativa platformă pe care germanii au botezat-o MQB (Modularer Querbaukasten) sau platformă modulară transversală.
Aceasta va permite ca tehnologiile și dotările unor modele premium de clasă mare să fie accesibile și pe vehicule de volum din clasa subcompactă și compactă.

MQB este platforma pe care vor fi construite nu doar versiunile noului Golf 7 ci o întreagă familie de automobile Volkswagen: Polo, Beetle, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat și CC.

Cu toate acestea primul model ce va fi construit pe platformă modulară transversală va fi noul Audi A3 ce va debuta luna viitoare la Geneva. Din beneficiile sistemului MQB vor gusta și mărcile Seat și Skoda, care la rândul lor vor putea utiliza o singură platformă pentru o gamă foarte largă de modele.

MQB este o platformă revoluționară care încorporează avantajele sistemului MLB utilizat de Audi și MSB dezvoltat de Porsche, dar și cele regăsite la noua familie de vehicule urbane Citigo, Mii și Up!. 

Cu ocazia prezentării oficiale ce avut loc de astăzi, 1 februarie 2012, la Wolfsburg, compania germană a confirmat lansarea în anul 2013 a versiunii electrice Golf, debutul noului A3 la Geneva, a tehnologiei de dezactivare temporară a cilindrilor și introducerea unor sisteme de securitate activă în premieră în clasa compactă.

Astfel, Volkswagen Golf VII va beneficia de un sistem avansat de prevenire a coliziunilor prin frânari succesive în mod automat.

MQB – Platforma 3 în 1
Dezvoltarea platformei modulare transversale a avut ca scop atât simplificarea procesului de producție cât și a numărui de componente. Introducerea acesteia va însemna înlocuirea a trei platforme odată, care au generat în ultimii 7 ani volume semnificative: PQ25, PQ35 și PQ46. Reducerea numărului lor numai una singură va genera o profitabilitate mai mare per model și costuri mai avantajoase de producție atât pentru Volkswagen cât și pentru Audi, Seat sau Skoda.

MQB – Exclusiv pentru motoare transversale  
Așa după cum îi spune și numele, platforma MQB este dedicată strict motoarelor cu amplasare transversală. Avantajele oferite de aceasta sunt completate de noul design al sistemului MQB care favorizează creșterea spațiului interior dar și a celui pentru bagaje fără a ”fura” din compartimentul motorului. Platforma favorizează și dezvoltarea unor noi versiuni ale aceluiași model dar cu un ampatament mai mare, utilizând aceiași structură de bază.
O caracteristică proeminentă a noului MQB este poziția de montare uniformă a tuturor motoarelor.

Pe noua structură dezvoltată de inginerii grupului Volkswagen vor putea fi montate de la motoarele convenționale pe benzină și motorină la cele electrice și hibride. Tehnologia este aplicabilă și propulsoarelor pe gaz natural sau gaz petrolier lichefiat. În altă ordine de idei, orice MQB este croit pentru a găzdui orice de tip de motorizare.

MQB – un punct de cotitură în producția automobilului
Matricea Transversală Modulară standardizează numeroase componente ale mașinilor din diferite clase și reduce numărul acestora fără a afecta siguranța în exploatare a mașinilor.
Volkswagen afirmă că ”MQB reprezintă un punct de cotitură în designul și producția viitoarelor automobile cu propulsoare transversale”. Acesta este concepută astfel încât să permită accesul unui număr mai mare de tehnologii în viitorul apropiat. Mai mult decât atât, toate mașinile dezvoltate pe pltaforma modulară vor putea fi  fabricate în aceiași uzină, chiar dacă acestea aparțin unor clase și branduri diferite din grupul Volkswagen.

Un alt avantaj este și faptul că noua serie de motoare pregătită de VAG va reduce numărul versiunilor de propulsie și transmisie cu aproape 90%. Practic, noua platformă a condus la o ”selecție” extrem de eficientă și benefică la nivelul tuturor componentelor.

MQB – Flexibilitate, costuri reduse, eficiență în procesul de fabricație
Unul din elementele centrale este flexibitatea de a construi modele cu dimensiuni exterioare diferite. MQB permite fabricația unitară a mai multor modele cu aceleași tip de componente, deși ele diferă ca lungime, lățime, ampatament, mărime a jantelor și poziționare a scaunelor.  În schimb, distanța dintre pedalier și centrul axei față va fi aceiași la toate modelele, MQB fiind concepută în partea frontală ca un sistem compact și unic.

Aceasta va conduce nu doar la reducerea costurilor ci și la o eficiență ridicată a producției. De asemenea, standardizarea componentelor va atrage cu sine timpi de producție mai mici și o cadență de lucru mai mare.

Volkswagen afirmă că în ciuda dimensiunilor diferite, toate mașinile cu acest nou tip de platformă modulară vor putea fi construite pe aceiași linie de producție. Teoretic vorbind, în aceiași uzină vor putea fi fabricate, de exemplu, Volkswagen Polo și Skoda Octavia sau Volkswagen Passat și Seat Ibiza.

 http://www.autopassione.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu