Geneva 2013: Audi A3 Sportback g-tron, primul vehicul propulsat de gaz metan sintetic

Audi mai face un pas către mobilitatea sustenabilă, lansând modelul A3 Sportback g-tron. Modelul compact cu 5 uşi, programat să ajungă pe piaţă până la sfârşitul anului 2013, este propulsat cu metan sintetic, neutru CO2, numit Audi e-gas.

Audi A3 Sportback g-tron integrează întreaga experienţă tehnologică a Audi – de la tehnologia de construcţie cu materiale ultra-uşoare, sistem infotainment, până la sisteme de asistenţă a şoferului. Dar în primul rând prezintă tehnologia de vârf „CNG drive”, începând cu stocarea carburantului.

Cele două rezervoare, amplasate sub podeaua compartimentului pentru bagaje, pot înmagazina 7 kg de CNG (gaz natural compresat), la o presiune maximă de 200 bari. Fiecare rezervor cântăreşte cu 27 kg mai puţin decât echivalentul convenţional.

Al doilea element important al lui Audi A3 Sportback g-tron este regulatorul electronic a presiunii gazului. Această componentă compactă şi uşoară reduce presiunea înaltă a gazului până la aproximativ 5-9 bari, în două stagii. Astfel, se asigură presiunea corectă în conductele de gaz şi la valvele injectoare – presiune scăzută pentru un condus eficient la viteze mici şi presiune mai înaltă când şoferul cere mai multă putere şi cuplu.

Dacă presiunea din rezervor scade sub 10 bari, sistemul de management al motorului automat schimbă alimentarea pe benzină. Astfel, Audi A3 Sportback g-tron este bivalent, iar cifrele de performanţă sunt identice în modul CNG şi în modul benzină.

Gazul natural oferă o autonomie de circa 400 km iar benzina asigură încă 900 km, astfel că autonomia totală (1300 km) rivalizează cu un Audi TDI pe motorină.

Motorul este bazat pe noul motor 1.4 TFSI, cu modificări la cilindri, sistemul turbo, injecţie şi convertorul catalitic. Dezvoltând 81 kW/110 CP şi 200 Nm, Audi A3 Sportback g-tron are o viteză maximă de 190 km/h şi poate accelera de la 0-100 km/h în 11 secunde. Modelul cu cinci uşi consumă în medie 3,5 kg de CNG sau Audi e-gas – carburant generat din eco-electricitate în proiectul Audi e-gas. Emisiile de CO2 sunt mai mici de 95 grame per km în modul de alimentare cu gaz.

Când Audi A3 Sportback g-tron este propulsat de Audi e-gas, nu mai sunt eliminate alte emisii CO2 decât cele care au fost utilizate la producţia sa, astfel că ciclul este închis. Când necesarul de energie necesar producerii de e-gas şi generatoarele eoliene sunt incluse în analiză, emisiile de CO2 tot sunt mai mici de 30 grame per km.

Cu proiectul e-gas, Audi este primul producător auto ce dezvoltă un întreg lanţ de producţie a energiei sustenabile. Acesta porneşte de la electricitatea produsă din surse regenerabile iar produsele finale sunt hidrogenul şi produsul sintetic Audi e-gas. Construcţia primei uzine industriale din lume, ce produce metan sintetic (e-gas) din CO2 şi electricitate regenerabilă, este aproape gata în Werlte (districtul Emsland din Saxonia de Jos), Germania. Aceasta va produce e-gas pentru 1.500 noi modele Audi A3 Sportback g-tron, cu o medie anuală de 15.000 km parcurşi.

Audi A3 Sportback g-tron, prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva (7-17 martie 2013), va ajunge pe piaţă până la sfârşitul acestui an.



sursa: http://www.informatiiauto.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu