Ministrul de Interne: "Vom reevalua proiectul schimbării Codului Rutier, amenzile sunt prea mari"

Anumite sancţiuni propuse în Proiectul de schimbare a Codului Rutier sunt prea mari şi unele nu pot fi probate în instanţă, motiv pentru care MAI va reevalua modificările propuse, informează colegii de la Hotnews.
Schimbările dramatice propuse pentru Codul Rutier nu se vor aplica în forma anunţată săptămâna trecută, informează Hotnews. Radu Stroe, Ministrul Afacerilor Interne, a declarat că anumite sancţiuni contravenţionale sunt prea mari şi că vor revizui propunerea iniţială de modificare a Codului Rutier. Totodată, o parte din faptele menţionate în propunerea de modificare a Codului Rutier nu pot fi probate în faţa instanţei, spune Radu Stroe. Cu toate acestea, Ministrul Afacerilor Interne promite pedepse drastice pentru abateri grave de la Codul Rutier, cum ar fi conducerea sub influenţa alcoolului şi depăşirea flagrantă a vitezei legale pe un segment de drum.


"Amenzile sunt intr-adevar prea mari, iar anumite fapte ce nu pot fi probate in fata instantei e greu sa le sanctionezi direct prin lege. Prin urmare, ne vom revizui punctul de vedere, dar fapte precum conducerea sub influenta alcoolului, depasirea vitezei, trecerea peste calea ferata, conducerea fara permis, toate aceste fapte vor ramane foarte grav sanctionabile inclusiv cu amenzi. Proiectul va suferi modificari", a declarat ministrul de Interne. Propunerea actuală vizează amenzi mărite de peste zece ori (în materie de puncte de amendă) faţă de actualul Cod Rutier, acestea putând să ajungă la multe zeci de mii de lei în cazul în care un şofer nu ar respecta culoarea roşie a semaforului sau nu ar purta centura de siguranţă.

Printre propunerile care vor fi modificate se numără cele legate de durata perioadei de suspendare a permisului de conducere în cazul unor abateri soldate cu sau fără pagube materiale, dar şi posibilitatea măririi unor sancţiuni în cazul în care un şofer repetă contravenţia respectivă într-o perioadă dată de timp. Însă, membrii comisiei vor ca sancţiunile legate de neacordarea de prioritate şi nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea ferată sau depăşirea vitezei maxime permise pe un segment de drum cu o valoarea ridicată să nu fie la fel de blânde ca în prezent.

Sursa: www.hotnews.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu