Volkswagen Polo, file de istorie auto


S-ar putea spune ca Polo este nascut din traditia marcii si respecta toate cerintele impuse de brandul Volkswagen pentru a fi un adevarat lider intr-un segment extrem de competitiv.



Prima generatie a modelului Polo a fost introdusa pe piata in 1975 si a fost produsa pana in octombie 1981. Un facelift minor a avut loc la trei ani dupa lansare, timp in care peste 500.000 de Polo Mark I fusesera produse si vandute. 

O versiune sedan, numita Derby, a fost introdusa in ‘77, construita de asemenea la fabrica Volkswagen din Wolfsburg. Faceliftul primit de cele doua variante cuprindea bare frontale din plastic, o grila de racire redesenata si o consola centrala revizuita. Farurile rotunde ale versiunii Derby au fost inlocuite cu unele patrate pentru a se asemana mai mult cu sedanul bazat pe Golf, Jetta.

La lansare erau disponibile trei versiuni de motorizare, avand intre 30 si 60 de cai putere. Motorul cu patru cilindri in linie de 1.272 cmc echipa Polo GT si dezvolta 60 CP.


Al doilea pas in evolutia lui Polo


In 1981, modelul Polo ajungea la a doua generatie. Noua versiune a intrat in productie in acea vara si propunea un plus de spatiu interior si de echipamente standard.

Insa principala modificare consta in numarul mai mare de versiuni de caroserie. Pe langa varianta „coupe“, cu luneta oblica, asemanatoare cu a primei generatii, Polo Mk2 era propus si in versiunea Wagon, cu luneta aproape verticala. Ambele erau de fapt hatchbackuri cu trei usi, in timp ce a doua generatie a variantei berline si-a pastrat numele Derby si a intrat in productie abia in luna decembrie a aceluiasi an. Polo Mk2 a avut rolul privilegiat de a fi utilizat din plin in implementarea inovatiilor marcii. 

Spre exemplu, Volkswagen prezentase la inceputul anului transmisia tip Formel E, cu pinioane reconfigurate, pentru un consum economic de carburant.



Al treilea raport al cutiei era conceput astfel incat sa permita atingerea vitezei maxime, in timp ce treapta a patra, prin scaderea numarului de turatii, era destinata reducerii substantiale a consumului de combustibil. Polo Formel E s-a numarat printre primele aplicatii practice ale noului sistem si dispunea de un motor de 1,1 l si 50 C P, capabil insa sa furnizeze un cuplu imbunatatit la turatii reduse.

Povestea Polo mergea mai departe. Va urma…

 

Primul Golf GTI, in martie, acum 42 de ani

 
 
Toti designerii care s-au "jucat" în timp cu GTI-ul și-au făcut un obicei din a reinterpreta o parte dintre detaliile clasice.

18 martie 1973 - inginerul de teste Alfons Lowenberg redactează o notă internă unor colegi de-ai săi din Departamentul de Cercetare si Dezvoltare al Volkswagen, prin care le propune realizarea unei versiuni sportive a modelului Golf, aflat încă în fazele finale de pregătire înaintea lansării oficiale.

Desi primită initial cu reticentă, propunerea a prins rădăcini în mintile câtorva pasionati din cadrul departamentului, după putin timp formându-se o echipă de sustinători ai proiectului, ce se întâlneau în secret, sub pretextul unor vizite amicale la bere și sandvișuri, și munceau la noul prototip. Cu toate acestea, niciunul dintre membrii echipei nu putea realiza faptul că mașina ce prindea formă sub mâinile lor avea să devină un adevărat fenomen al industriei auto mondiale.

Scaune in carouri. Asa incepea totul, cu scaune in carouri. Si un interior sport, cu plafonul, bordul si mochetele de culoare negru intens. La toate acestea se adauga volanul cu spite de aluminiu anodizat si butuc central adancit, elemente dinstinctive, ce-i imprimau acestuia caracterul sportiv. Sa nu uitam mingea de golf neagra! Acest ornament original era montat pe o simpla tija ce constituia clasicul schimbator de viteze.

Dar GTI nu a fost niciodata un automobil care sa lase lucrurile in voia intamplarii. Nu avea nici urma de nebunie furioasa. In loc de asta, directia era energica, manevrabilitatea prompta si stabilitatea excelenta. Exact ceea ce era nevoie pentru a depasi masinile mai mari. Si lumea aproape ca a trecut pe langa el. Deoarece acum 30 de ani, criza petrolului lasase autostrazile pustii. La mijlocul anilor ’70, aproape nimeni de la Volkswagen nu se gandea la automobile sport.

Cu exceptia celor 6 persoane care s-au adunat pentru cafea si prajiturele in living room la Anton Konrad pentru a putea discuta despre ideea de a crea un Golf sportiv, despre ideea de a crea o masina care sa fie mai placuta la condus si care ar atrage mai multi soferi tineri catre Volkswagen.
Se stie ca, pentru cateva saptamani inginerul de teste Alfons Lowenberg, de asemenea membru al clubului de living room, a sustinut ideea unui montru de curse cu un esapament de 8 centimetri in diametru, suspensie sport cu o cursa de numai 3 cm si carburatoare lacome Weber dublu-corp. Astfel de idei clocoteau in supa primordiala a lui GTI. Si probabil ca ar fi putut fi preluate cu entuziasm de facii GTI in anii care au urmat.
 
Totusi, Lowenberg si Konrad, omul care era responsabil cu seria Golf, Hermann Hablitzel, inginerul Jurgen Adler si specialistul in marketing Gunther Kuhn, precum si Horst-Dieter Schwittlinsky au realizat ca, daca acest proiect avea sa fie un succes, atunci ar fi trebuit o doza mare de seriozitate si cat mai multe elemente comune cu productia de serie. A fost planificata in cadrul grupului. Motorul a fost donat de Audi 80 GTE, iar volanul, de exemplu, a venit de la Scirocco. Cand clubul a prezentat prototipul GTI boss-ului de la Volkswagen, Ernst Fiala – care avea sa fie convins in curand de reusita programului, si cand masina a atras toate privirile la IAA in 1975 („Au voie sa faca asa ceva?”), obtinerea undei verzi pentru productie s-a dovedit a fi doar o simpla formalitate. Aceasta este modalitatea nespectaculoasa prin care sunt create tendintele. La fel ca si „big-bang”-ul. Din nimic, dintr-odata ia nastere un univers care se dilata.

Karl Heinz Bohm, un fost muncitor pe linia de asamblare a lui GTI, isi aminteste: „Clientii ajungeau sa isi anuleze comenzile la versiunile standard de Golf pentru a comanda un GTI. Construiam ca nebunii. La un moment dat, nu aveam destule scaune la dispozitie. Si atunci, pur si simplu am mutat masinile, care in rest erau complete, intr-o parcare a fabricii si am montat scaunele mai tarziu. In aer liber.”

Prima generatie a Golfului GTI a fost asadar primită de public cu un neasteptat entuziasm. Iar restul e istorie.

Spalatoria auto Scorpion - Totul pentru masina ta!


Spalare exterior. Curatare interior. Tapiterie. Motor.
Plata la termen*.


Spalatorie auto Scorpion ofera servicii diversificate de spalare auto exterior, curatare interior, tapiterie si motor. Folosim intotdeauna produse originale, de cea mai buna calitate. Oferim clientiilor nostri servicii conforme cu asteptarile acestora, acordand maxima atentie detaliilor pentru ca rezultatul final sa arate impecabil.  

Procesul de spalare exterioara se desfasoara in mai multe etape folosind solutii profesionale care nu afecteaza vopseaua sau ornamentele masinii dvs. Curatarea interioara a autoturismului se realizeaza prin aspirare, stergerea prafului si curatarea suprafetelor cu solutii antistatice. Curatarea motorului se face cu solutii speciale care nu ataca componentele electrice sau elementele din plastic ale acestuia.


*Oferta supusa unor termene si conditii, valabila doar pentru persoanele juridica, pe baza de contract.


Spalatoria auto Scorpion
Focsani, Str. Calea Moldovei nr. 23, 
Tel.: 0237/236.866

A inceput programul REMAT! E timpul sa schimbi rabla ta cu un Volkswagen nou-nout!



Scorpion Focsani este alaturi de tine si anul acesta in Programul Rabla 2015, Programul de Stimulare a Innoirii Parcului Auto National. Ti-am pregatit oferte avantajoase si servicii complete pentru achizitia masinii dorite prin programul Rabla 2015. Consilierii nostri sunt pregatiti sa te ajute in alegerea modelului dorit si casarea vechii tale masini.

Acum ai cea mai buna oferta la modelul Volkswagen Polo prin Remat, cu un pret imbatabil incepand de la doar 9.070 Euro inclusiv TVA!

Nu inlocui rabla ta cu rabla altuia!



Scorpion Exim SRL
Focsani, Calea Moldovei nr. 16, Telefon: 0237/236.866
E-Mail: office@scorpion.ro & service@scorpion.ro
Website: www.scorpion.ro

Scorpion Focsani va ureaza Paste Fericit alaturi de cei dragi!


Un iepuras adevarat vine, de Paste, insotit de niste cai putere.
Echipa Scorpion Focsani va ureaza un Paste plin de bucurii!

Volkswagen – Povestea unei pasiuni



La inceput a fost un vis, cel al unei masini populare. Intre timp, Volkswagen a devenit un grup puternic, fiind cel mai mare constructor din Europa si unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata mondiala.
 

Va propun sa rafoiti online o carte în toată regula, una de 300 de pagini, despre istoria si traditia marcii Volkswagen.

Este o trecere în revistă a celor opt decenii de inspiraţie şi dăruire care au reuşit să influenţeze semnificativ lumea automobilului şi vieţile a foarte multor milioane de oameni.



Va recomand sa folositi optiunile 'View in fullscreen' si 'Zoom'.