Audi la salonul Auto de la Geneva: prototipuri sportive




- Conceptul sport Audi Q8: aspect dinamic si sistem de propulsie inovator.
- Modele sportive de top: RS 5 Coupé, RS 3 Sportback si SQ5 TFSI
- Audi A5 Sportback g-tron: prietenos cu mediul si fără compromisuri

Audi prezintă sase noi modele la Salonul International de la Geneva. În premieră mondială sunt: conceptul sport Audi Q8, propulsat de un motor 3.0 V6 TFSI cu sistem mild-hybrid si noul RS 5 Coupé* - un Gran Turismo al modelelor RS. Corespondentul său din motorsport, Audi RS 5 DTM, începe noul sezon cu peste 500 CP. Prezentarea sportivă a brandului din debutul Salonului Auto este acompaniată de încă două noutăti: Audi RS 3 Sportback* si Audi SQ5 TFSI*. Prin lansarea noului Audi A5 Sportback g-tron*, Audi prezintă unul dintre conceptele sustenabile de condus. Automobilul CNG combină performante dinamice, adaptarea pentru condusul zilnic si designul elegant cu un grad scăzut de emisii de CO2.
 
Motor ultra-eficient: conceptul sport Audi Q8
Pur sportiv, luxos si extrem de dinamic - acestea sunt calitătile prin care conceptul sport Audi Q8 lasă o impresie puternică la categoria full-size. Masina evocă prestigiu maxim, sportivitate si tehnologie de înaltă clasă sub toate aspectele. Cu adevărat revolutionar este conceptul de ultra eficient de propulsie. Combinatia dintre un motor 3.0 TFSI V6 cu sistem mild-hybrid si un compresor actionat electric este o premieră mondială. Rezultatul: conceptul sport Q8 se dovedeste a fi extrem de capabil în toate situatiile. Cu 350 kW (476 CP) si un cuplu de 700 Nm, masina accelerează de la 0 la 100 km/h (62.1 mph) în doar 4,7 secunde - si atinge o viteză maximă de 275 km/h (170.9 mph). Autonomia sa de peste 1.200 km face ca autovehiculul să fie perfect si pentru condusul pe distante lungi. Efectul vizual al conceptului Audi Q8 este accentuat si prin deflectoarele de aer, caracteristice modelului. Partea frontală este dominată de grila octogonală Singleframe cu insertii de tip fagure. În comparatie cu prototipul Q8 prezentat la Detroit, încă 12 milimetri au fost adăugati lătimii arcadelor de deasupra rotilor. În completarea personalitătii sport a masinii, au fost aduse plafonul alungit terminat cu un spoiler, un difuzor de aluminiu si tevile ovale ale sistemului de esapament. Interiorul conceptului Audi Q8 aduce luxul în variantă pură - prin liniile expansive, materialele sofisticate si spatiul abundent. Noul concept de bord se bazează pe un touchscreen mare, cu detalii similare cu cele de la Audi virtual cockpit si cu cele ale display-ului analog de contact head-up. Display-ul foloseste tehnologia inteligentă de realitate augmentată care combină realitatea cu lumea virtuală.

Putere extraordinară si un noul limbaj de design RS: Audi RS 5 Coupé
Noul Audi RS 5 Coupé - un Gran Turismo al modelelor RS - aduce împreună estetica elegantă si o bună adaptare la situatiile zilnice. Motorul său complet refăcut, 2.9 TFSI V6 biturbo, generează 331 kW (450 CP) si un cuplu maxim de 600 Nm - cu 170 mai mult decât predecesorul său. Modelul de top din gama A5 accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Iar prin echiparea dinamică optională RS atinge o viteză de 280 km/h (174 mph). Puterea motorul V6 este complimentată de transmisia tiptronic în opt viteze si sistemul quattro permanent all-wheel drive. Motorul utilizează distributia asimetrică 40:60 spre cele două axuri. Pentru RS5 Coupé designerii s-au inspirat din detaliile modelului de curse Audi 90 quattro IMSA GTO. În fată, caracterul masinii este modelat de grila Singleframe încadrată între două deflectoare de aer masive. Siglele laterale quattro accentuează liniile curbate ale aripilor care au fost mărite cu 15 milimetri. Difuzorul specific RS, tevile ovale de evacuare si spoilerul fix completează aspectul dinamic. În interior, caracterul sportiv al performantului coupé este subliniat de scaunele sport RS, volanul sport din piele, un display special pentru Audi virtual cockpit si logo-ul RS. Dintre tehnologiile de top din echipare fac parte display-ul head-up, farurile Matrix LED si numeroase sisteme de asistentă care asigură siguranta, confortul si eficienta.

Peste 500 CP si o aerodinamică desăvârsită: Audi RS 5 DTM
Alături de modelul de serie, Audi Sport prezintă simultan versiunea DTM pentru curse a modelului RS 5 Coupé. Numeroaselor schimbări făcute pentru a corespunde regulilor, li se adaugă si un nou limbaj de design. Astfel, Audi RS 5 DTM se diferentiază clar fată de cele două modele predecesoare nu doar din punctul de vedere al tehnologiei, ci si ca design. Aspectul progresiv dat mai ales de arcadele de deasupra rotior este caracteristic modelului. Încă  o dată, Audi a îmbunătătit componentele si performanta aerodinamică. Motorul 4.0 litri V8 al modeluui RS 5 DTM are peste 500 CP. Iar pentru sezonul 2017, partenerul de anvelope Hankook furnizează cauciucuri mai moi care permit parcurgerea mai rapidă a turelor. Traditionala deschidere a sezonului la Hockenheim va avea loc între 5 si 7 mai.

Un nou motor în 5 cilindri si suspensii high-tech: Audi RS 3 Sportback
Încă o noutate prezentată de Audi la Geneva este RS 3 Sportback. Noul său motor 2.5 TFSI cu cinci cilindri generează 294 kW (400 CP) si un cuplu maxim de 480 Nm. Modelul sportiv compact ajunge în doar 4,1 secunde de la 0 la 100 km/h (62.1 mph). Automobilul îsi ascunde puterea în spatele grilei Singleframe, iar aspectul îi este completat prin logo-ul quattro, deflectoare de aer mari si praguri angulare. În spate, plafonul cu spoiler RS, difuzorul si tevile ovale de esapament vor întoarce cu sigurantă privirile. Prin distanta mai mare dintre roti decât ale predecesorului său, directia progresivă, axul din spate în patru legături si o suspensie mai rigidă, RS 3 Sportback combină dinamismul cu un mare grad de stabilitate. Cu un sasiu mai lat decât al modelului de bază, RS 3 Sportback detine capabilităti dinamice fascinante si o stabilitate superioară. Pe lângă sistemul de tractiune integrală quattro, în standard la orice model cu Audi Drive Select, RS 3 se mai poate lăuda cu multe alte dotări de exceptie: directie asistată, S-tronic, clapete ajustabile pentru optimizarea functionarii motorului si a esapamentului, suspensii sport RS si control inteligent al suspensiei. Șoferul poate influenta în functie de preferinte felul în care aceste sisteme actionează prin alegerea între modurile comfort, auto si dynamic. Directia este perfectionată prin Electronic Stabilization Control (ESC) cu control selectiv al turatiei rotilor si modul sport, special ajustat pentru modelul RS. Detaliile specifice RS din interior si sunetul de neimitat al motorului cu cinci cilindri completează experienta condusului.

Putere V6 si dinamică superioară: Audi SQ5 TFSI
Proaspăt lansat în premieră mondială la Detroit Motor Show, Audi SQ5 TFSI este gata pentru premiera din Europa la Geneva. Modelul de top al liniei Q5 îsi obtine puterea de la motorul 3.0 turbo V6 cu 260 kW (354 CP). Livrează o putere de 500 Nm (368.8 lb-ft) la doar 1,370 rpm. Această performantă îi permite SUV-ului să accelereze de la 0 la 100 km/h (62.1 mph) în doar 5.4 secunde. Sistemul all-wheel drive quattro si schimbarea rapidă între cele 8 viteze ale cutiei tiptronic contribuie la controlul dinamic al directiei. Agilitatea masinii este si mai mult îmbunătătită prin diferentialul sport optional care distribuie turatia în mod variabil între rotile din spate si directia optională dinamică. Alături de aceste două componente, sistemul Audi drive select îsi exercită de asemenea efectul asupra motorului, cât si a suspensiei optionale cu amortizoare adaptive. Modelul permite soferilor să ajusteze caracteristicile modelului SQ5 prin alegerea diferitelor moduri de condus. Suspensiile pe aer optionale permit soferului să ajusteze înăltimea suspensiilor conform situatiilor specifice de condus. Atât interiorul, cât si exteriorul unui Audi SQ5 TFSI se diferentiază de modelul de bază prin trăsăturile de design si printr-un pachet extins de echipări standard exclusive dedicate gamei de modele S. Acesta include scaunele sport Alcantra/piele, faruri LED si jante din aluminiu cu design 5 brate în formă de stea.

Elegantă sportivă si alimentare cu gaz-natural: Audi A5 Sportback g-tron 
După A3 Sportback g-tron* si A4 Avant g-tron*, Audi A5 Sportback g-tron este al treilea model al brandului care functionează cu gaz natural. Propulsat de un motor 2.0 TFSI cu 125 kW (170 CP) care generează 270 Nm. Rezervorul este format din patru compartimente foarte usoare cu capacitate de 19 kg (41.9 lb). Modelul are o autonomie de 500 km atunci când functionează exclusiv în variantă CNG (compressed natural gas). Dar cu rezervorul de benzină de 25 de litri, autonomia creste până la 950 km. La New European Driving Cycle (NEDC), A5 Sportback g-tron cu transmisie S-tronic foloseste doar 3.8 kilograme de CNG la 100 de kilometri, adică echivalentul a 100 de grame de emisii CO2 pe kilometru. Acest lucru face ca Audi să fie primul producător de automobile premium în segmentul B care oferă motoare pe gaz cu un nivel de emisii mai scăzut decât echivalentul unui motor diesel. Arderile bine controlate si eficienta sistemului de condus asigură un cost scăzut de întretinere. În comparatie cu modelul pe benzină, costurile combustibilului sunt remarcabil mai mici, iar emisiile reduse de CO2 plasează automobilul într-o zonămai atractivă din punctul de vedere al taxelor. În combinatie cu tehnologia e-gas, Audi A5 Sportback g-tron este si mai prietenos cu mediul.

*Valorile pentru consumul de combustibil pentru modelele mentionate mai sus sunt valabile pentru piata din Germania si pot fi găsite la sfârsitul acestui articol. 
 
 
 
 


Consumul de combustibil pentru modelele mentionate anterior

Audi A3 Sportback g-tron:
Consumul de CNG în kg/100 km: 3.6 - 3.3** (7.9 - 7.3 lb);
Consum combustibil mixt în l/100 km: 5.5 - 5.1** (42.8 - 46.1 US mpg);
Consum combustibil mixt în g/km (CNG): 98 - 89** (157.7 - 143.2 g/mi);
Emisii de CO₂ în g/km (benzină): 128 - 117** (206.0 - 188.3 g/mi)

Audi A4 Avant g-tron:
Consumul de CNG în kg/100 km: 4.4 - 3.8** (9.7 - 8.4 lb);
Consum combustibil mixt în l/100 km: 6.5 - 5.4** (36.2 - 42.0 US mpg);
Consum combustibil mixt în g/km (CNG): 117 - 100** (58.8 - 61.9 US mpg);
Emisii de CO₂ în g/km (benzină): 147 - 124** (236.6 - 199.6 g/mi)

Audi A5 Sportback g-tron:
Consumul de CNG în kg/100 km: 4.2 - 3.8** (9.3 - 8.4 lb);
Consum combustibil mixt în l/100 km: 6.3 - 5.4** (37.3 - 43.6 US mpg);
Consum combustibil mixt în g/km (CNG): 114 - 100** (183.5 - 160.9 g/mi);
Emisii de CO₂ în g/km (benzină): 143 - 124** (230.1 - 199.6 g/mi)

Audi RS 5 Coupé:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8.7 (27.0 US mpg);
Emisii de CO₂ în g/km: 197 (317.0 g/mi)

Audi RS 3 Sportback:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8.4 - 8.3** (28.0 - 28.3 US mpg);
Emisii de CO₂ în g/km: 192 - 189** (309.0 - 304.2 g/mi)

Audi SQ5 3.0 TFSI:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8.5 - 8.3** (27.7 - 28.3 US mpg);
Emisii de CO₂ în g/km: 195 - 189** (313.8 - 304.2 g/mi)

**   Valorile depind de combinaţia de anvelope/jante

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu