Mai sportivă şi mai polivalentă: a doua generaţie Audi Q5


Audi prezintă încă un model de succes: Vânzările celei de-a doua generaţii a modelului Audi Q5 au demarat la începutul anului 2017. SUV-ul cu patru inele îmbină sportivitatea unui sedan Audi, cu caracterul polivalent şi interiorul extrem de flexibil. Noul Audi Q5 defineşte încă o dată noi standarde în segment, de exemplu în domeniul conectivităţii, al eficienţei şi al sistemelor de asistenţă.

"Primul Audi Q5 a fost timp de mulţi ani SUV-ul cu cele mai mari vânzări din clasa sa. Nu a fost o sarcină uşoară să-i concepem succesorul, dar tocmai acest fapt face ca totul să fie atât de incitant", a declarat Rupert Stadler, Preşedintele Consiliului de Administraţie AUDI AG. "Odată cu noul Q5, ridicăm ştacheta cu încă un nivel. Printre inovaţiile extraordinare se numără sistemul de tracţiune quattro cu tehnologie ultra, motoarele de înaltă eficienţă, suspensia pneumatică cu controlul amortizării şi o gamă vastă de sisteme de infotainment şi de asistenţă."

Noul SUV Audi se prezintă cu o alură sportivă, având linii tensionate.
Grila Singleframe cu designul său sculptural şi cadrul solid domină secţiunea frontală aplatizată aerodinamic. Sunt disponibile farurile LED sau farurile Audi Matrix LED cu funcţie de iluminare dinamică la virare.

Tipic Audi: indiciile asupra tracţiunii quattro
Linia marcantă a "umerilor" conferă profilului structură. Pasajele accentuate ale roţilor sunt un indiciu pentru tracţiunea integrală permanentă quattro, iar aşa-numitul "greenhouse" (construcţie ce aminteşte de o seră) coboară rapid. La fel ca şi în faţă, şi în spate, liniile orizontale emană prezenţa marcantă şi accentuează lăţimea maşinii. Blocurile optice spate sunt disponibile şi cu funcţia opţională de iluminare dinamică la virare. Hayounul se prelungeşte pe montanţii C: un detaliu specific modelelor Q de la Audi. Cadrul difuzorului integrează terminaţiile sistemului de evacuare.

Audi oferă 14 culori exterioare diferite pentru noul Q5.
Sunt disponibile trei linii de echipare, basic, design si sport, plus pachete specifice fiecărei linii, ca de exemplu pachetul S line sport, design selection sau pachetul S line exterior. La linia de echipare design, elemente gri contrastante accentuează caracterul robust al noului SUV, iar la linia de echipare sport, Audi Q5 are elemente vopsite integral în culoarea caroseriei.

Reducere de masă: cu până la 90 kg mai uşor decât modelul anterior: 4,66 metri lungime, 1,89 metri lăţime şi 1,66 metri înălţime la un ampatament de 2,82 metri - în comparaţie cu modelul anterior, noul Q5 a crescut în aproape toate direcţiile. Şi totuşi, a fost redusă masa proprie cu până la 90 kg, în funcţie de motor. Oţelurile cu rezistenţă înaltă şi aluminiul sunt combinate în manieră inteligentă la fabricarea caroseriei.

Noul Q5 se poziţionează în vârful clasei sale şi în privinţa caracteristicilor aerodinamice. Versiunile cu patru cilindri au coeficientul cd 0,30, cu plafonul optimizat din punct de vedere aerodinamic. Zgomotul cauzat de curenţii de aer este deosebit de redus, la fel ca şi vibraţiile - noul SUV de la Audi îşi răsfaţă pasagerii cu cea mai bună acustică interioară din clasa sa.

Spaţios şi lat: interiorul
Interiorul oferă un spaţiu foarte generos pentru 5 persoane şi depăşeşte modelul anterior şi concurenţii în ceea ce priveşte dimensiunile principale. Liniile cu orientare orizontală accentuează impresia de lăţime mare şi confort. Pe întreaga lăţime a panoului de instrumente este aplicat un bandou decorativ tridimensional. Noul concept utilizat în configurarea liniilor de echipare pune la dispoziţia clienţilor o gamă largă de culori şi materiale.

Noul sistem de aer condiţionat de înaltă eficienţă este disponibil în două versiuni. Volanul sport multifuncţional cu trei spiţe este inclus în dotarea standard. Opţional sunt oferite şi funcţii adiţionale, precum încălzirea din volan. Dotările pentru scaun sunt de asemenea variate, cuprinzând inclusiv o funcţie pneumatică de masaj. Pe întuneric, iluminarea ambientală opţională (dotare standard pentru design selection) generează o atmosferă atractivă, cu 30 de culori diferite. Calitatea finisajelor noului Q5 este lipsită de compromisuri.

Spătarul banchetei este fracţionat în trei segmente. Funcţiile de reglare a înclinării unghiului spătarului şi de glisare longitudinală sunt opţionale. În funcţie de poziţia banchetei, volumul de bază al portbagajului se încadrează între 550 şi 610 litri, cu 10 litri mai multe decât la modelul anterior. Când bancheta este rabatată, volumul creşte la 1.550 litri. Încărcarea este simplificată prin soluţii inteligente, precum covoraşul pliabil variabil, controlul opţional cu senzori pentru hayon şi funcţia de coborâre manuală a caroseriei cu ajutorul suspensiei pneumatice opţionale.

Simplitate şi logică: comenzile şi afişajele
Utilizarea funcţiilor noului SUV Audi este extrem de simplă şi intuitivă şi este caracterizată prin introducerea a trei dotări noi atractive. Sistemul opţional Audi virtual cockpit are o grafică briliantă pe ecranul de 12,3 inchi de înaltă rezoluţie. Şoferul poate selecta din două moduri de afişare -un mod clasic de afişare, cu instrumentele rotunde de mari dimensiuni şi un mod la care afişajul este dominat de harta de navigaţie sau de liste. Display-ul head-up, de asemenea opţional, proiectează informaţiile principale pe parbriz.

Terminalul MMI de pe consola centrală preia rolul de element de comandă principal. La sistemul de infotainment de vârf - sistemul opţional de navigaţie MMI plus cu MMI touch şi ecran MMI de 8,3 inchi - butonul rotativ are integrat un touchpad. Acesta recunoaşte informaţiile introduse ca scris de mână, precum şi gesturile familiare de la electronicele actuale, precum gesturile de zooming. Dacă noul Q5 este echipat cu o transmisie automată, este, de asemenea, dotat cu un ecran MMI mai mare, all-in-touch, inclusiv funcţia haptic feedback.

Logica de operare MMI are la bază ierarhiile aplatizate, folosite de smartphone-urile prezentului, inclusiv funcţia inteligentă de căutare cu text liber. Noua funcţie de comandă vocală cu limbaj natural recunoaşte şi comenzile date în limbaj "de zi cu zi". La noul Audi Q5, volanul multifuncţional plus serveşte ca al treilea nivel de operare Audi oferă opţional un display head-up nou. Acesta proiectează informaţii importante pe parbriz, inclusiv date provenite de la sistemele de asistenţă pentru şofer, sub formă de simboluri şi cifre care pot fi rapid percepute.

Navigaţia Audi: asistenţă personalizată pentru navigaţie
Noul Audi Q5, la fel ca şi modelele Q7 şi A4, are o funcţie de asistenţă personalizată, cu capacitate de "autoînvăţare". După activarea acestei funcţii, sistemul de navigaţie "învaţă" rutele şi destinaţiile pe care clientul le alege frecvent şi asociază aceste informaţii cu locul în care este parcată maşina şi cu momentul din zi.

Astfel, cât este activ, sistemul învaţă din ceea ce face clientul şi utilizează aceste informaţii pentru a sugera optimizări pentru planificarea rutei următoarei călătorii - chiar şi atunci când navigaţia nu este activă. Sistemul de navigaţie integrează în calculaţiile sale 3 destinaţii care sunt cele mai probabile, ţinând cont de momentul sosirii şi de nivelul curent al traficului. De exemplu, sistemul îi poate sugera clientului să activeze sistemul de navigaţie pentru a afla informaţii despre potenţiale rute alternative. Şoferul decide dacă va activa sau nu funcţia. El are de asemenea opţiunea de a şterge destinaţiile salvate. Dacă funcţia este dezactivată, sistemul nu memorează destinaţiile. De asemenea, nu are în vedere destinaţiile şterse sau rutele parcurse anterior.

On-line cu modulul LTE: sistemul de navigaţie MMI plus
Sistemul de navigaţie MMI plus utilizează modulul Audi connect pentru a integra un modul LTE şi un hotspot WiFi - astfel, pasagerii pot conecta la internet până la 8 dispozitive mobile. Audi connect permite roaming-ul confortabil în Europa pentru numeroase servicii Audi connect, cu un card SIM permanent instalat, adică Audi connect SIM cu abonament. Dacă doresc, utilizatorii pot de asemenea opta pentru pachetele pentru hotspot-ul Wifi, la preţuri atractive, care includ şi roaming în UE.

Aplicaţia gratuită Audi MMI connect generează o conexiune strânsă între maşină şi smartphone sau un smartwatch, oferind totodată şi alte servicii. Printre acestea se numără verificarea de la distanţă a informaţiilor privind starea automobilului, streaming media on-line şi transmiterea agendei de la smartphone la MMI.

Opţiune high-end: modulele de infotainment
Audi phone box conectează smartphone-urile la antena automobilului pentru a asigura o calitate optimă a recepţiei. De asemenea, permite încărcarea inductivă a smartphone-urilor, în baza standardului Qi. Sistemul de sunet Bang & Olufsen cu sunet 3D inovator introduce dimensiunea spaţială a înălţimii sunetului. Tableta Audi, care este, de asemenea, nouă, are rolul de dispozitiv flexibil al sistemului Rear Seat Entertainment. Interfaţa Audi pentru smartphone-uri introduce în noul Q5 Apple CarPlay şi Android Auto.

Sisteme de asistenţă şi siguranţă
Şi cu sistemele sale de asistenţă pentru şofer, noul Audi Q5 se poziţionează în vârful segmentului său, punând la dispoziţie o gamă largă de opţiuni high-tech. Interacţionând în mod inteligent, aceste sisteme reprezintă un următor pas în direcţia condusului autonom. Sistemele sunt structurate în trei pachete - Tour, City şi Parking.

Asistentul predictiv pentru eficienţă ajută şoferul să economisească mai mult combustibil, oferind informaţii specifice cu privire la mediul care înconjoară automobilul. Tempomatul adaptiv ACC inclusiv traffic assistant poate prelua parţial controlul direcţiei în traficul congestionat. Audi active lane assist ajută şoferul să menţină banda de rulare. Funcţia de avertizare pentru distanţă alertează şoferul când distanţa faţă de un alt autovehicul scade sub nivelul de siguranţă.

Asistentul la traficul perpendicular spate, asistentul pentru avertizarea la ieşirea din maşină, asistentul pentru evitarea coliziunilor şi asistentul pentru viraje sunt încă o parte din funcţiile care contribuie considerabil la gradul ridicat de siguranţă. Aici se încadrează şi sistemele pre sense - Audi pre sense city este o dotare standard care avertizează şoferul la pietoni şi alte vehicule şi care poate iniţia chiar frânarea de urgenţă, în cadrul anumitor limite ale sistemului. Park assist, funcţia de recunoaştere a indicatoarelor de circulaţie (cu cameră video) şi asistentul pentru coborârea pantelor completează gama dotărilor.

Cvintetul puterii: motoarele TDI şi TFSI
Noul Audi Q5 este lansat în Europa cu cinci motoare puternice şi eficiente: patru motoare diesel TDI* şi unul TFSI*. Acestea oferă puteri mai mari cu până la 20 kW(27 CP), deşi consumul a fost semnificativ redus.Mai ales motoarele 2,0 TDI ale noului Q5, cu puteri de 110 kW (150 CP), 120 kW (163 CP) şi 140 kW (190 CP), sunt extrem de eficiente.

Cele două motoare de vârf îmbină puterea ridicată cu eficienţa. Motorul modernizat 2,0 TFSI* oferă o putere de 185 kW (252 CP), deşi consumă doar6,8 litri de benzină la100 km, emisiile fiind de 154 grame de CO2per km. De asemenea revizuit în detaliu, motorul 3,0 TDI* are o putere crescută la 210 kW (286 CP) cu un cuplu de 620 Nm.

Versatil şi eficient: sistemul de transmise
Sistemele de transmisie ale SUV-ului de talie medie au fost, de asemenea, actualizate în toate detaliile, inclusiv transmisia manuală cu 6 trepte, transmisia S tronic cu 7 trepte şi tiptronic cu 8 trepte (doar cu 3,0 TDI). Transmisiile automate includ o funcţie de rulare liberă, pentru economisirea de combustibil. Şoferul le controlează fie cu ajutorul selectorului sau al padelelor de pe volan. În ambele cazuri, semnalele de comandă sunt transmise electronic.

Noua tracţiune quattro cu tehnologie ultra este o dotare standard pentru motoare le 2,0 TDI de 120 kW (163 CP)* şi 140 kW (190 CP)*, precum şi pentru2,0 TFSI* de 185 kW (252 CP)*. Audi o poate oferi ca dotare opţională pentru motorul diesel de intrare în gamă de 110 kW (150 CP). Sistemul de tracţiune quattro cu tehnologie ultra decuplează tracţiunea pe puntea spate, întotdeauna când aceasta nu este necesară, iar când este cazul, o poate recupla din nou, în mod proactiv. Noul concept sporeşte eficienţa fără a reduce tracţiunea sau avantajele conduitei dinamice.

Atât la versiunea cu tracţiune faţă, cât şi la cea quattro, controlul cuplului individualizat pentru fiecare roată conferă manevrabilităţii o tuşă adiţională de rafinament. Soluţia inteligentă de soft asigură întotdeauna o experienţă dinamică, precisă şi cu un nivel ridicat de control la volan. Pentru motorul V6 diesel, Audi oferă un diferenţial sport opţional pentru puntea spate, care distribuie cuplul între roţi în funcţie de necesar, asigurând astfel caracteristici dinamice de nivel maxim - aceasta este încă o dotare nouă în această gamă de modele, precum şi în mediul concurenţial.

Unificarea contradicţiilor: şasiul
Noul Audi Q5 asigură o manevrabilitate care îmbină avantaje extrem de diferite - este sportiv, fiind totodată foarte confortabil. Baza acestor caracteristici este asigurată de noua suspensie cu cinci braţe, precum şi de noul sistem de direcţie asistată electromecanic. Direcţia dinamică este disponibilă ca dotare opţională.

Clienţii pot alege din două variante de arcuri şi amortizoare. Şasiul cu controlul amortizoarelor oferă un ecart foarte larg între confort şi dinamism. Astfel, şoferul poate selecta reglajele cu ajutorul Audi drive select. Suplimentar faţă de ajustarea controlului amortizoarelor, noua suspensie pneumatică adaptivă poate fi utilizată pentru a varia garda la sol a maşinii pe cinci niveluri. La Audi Q5 3,0 TDI*, aceste două sisteme şi diferenţialul sport sunt reunite într-o nouă unitate de comandă centrală pentru şasiu.

La varianta standard a sistemului Audi drive select, care accesează diferite module tehnice, şoferul poate selecta unul din cele 7 moduri disponibile. Cele două moduri noi, lift/off-road şi all-road, subliniază în mod optim caracterul off-road al noului Audi Q5.

Noul SUV Audi iese din fabrică cu jante din aliaj de 17 inchi.
Liniile de echipare design şi sport au jante de 18 inchi, iar pachetele S line sport şi Audi design selection oferă jante de 19 inchi. Ca dotare opţională sunt oferite jante cu dimensiuni de până la 21 inchi.

Noul Audi Q5 este fabricat la o nouă unitate de producţie din Mexic.
Modelul va sosi la distribuitorii europeni la începutul anului 2017. Preţul de bază la lansarea vânzărilor noului Q5 2,0 TDI* 120 kW quattro S tronic* va fi de 45.100 euro.

Noul Audi Q5 pe scurt

Designul exterior şi caroseria
- Lungime 4.663 mm; lăţime 1.893 mm; înălţime 1,659 mm;
- Grila radiatorului cu aşa-numitul Audi singleframe marcant, prize mari de aer, faruri opţionale LED şi Matrix LED cu funcţia de iluminare dinamică la virare
- Concept nou pentru liniile de echipare, cu elemente de diferenţiere evidente la exterior
- Construcţie uşoară, cu oţeluri din gama de vârf şi cu aluminiu, cea mai uşoară caroserie din clasă
- Coeficientul cd este doar 0,30, definind un nou reper în segment

Interiorul şi portbagajul
- Design elegant, cu orientare orizontală, bandouri decorative mari, noi culori şi materiale, linii noi, numeroase opţiuni de personalizare
- Spaţiu generos, spătarul banchetei standard este fracţionat în trei elemente, iar, opţional, bancheta este ajustabilă orizontal şi spătarul acesteia poate fi reglat ca înclinaţie
- Portbagajul oferă un volum între 550/610 şi 1.550 litri, iar covoraşul pliabil variabil este inclus în dotarea standard
- Acţionarea electrică a haionului cu control în baza senzorilor oferită ca dotare opţională

Comenzi şi afişaje
- Noul Audi virtual cockpit cu display de înaltă rezoluţie, de 12,3 inchi, oferit ca dotare opţională
- Noua unitate MMI, în versiunea de top cu touchpad (MMI touch sau MMI all-in-touch), căutare cu text liber şi comandă vocală cu limbaj natural, poate fi operată, de asemenea, de la volan
- Display head-up opţional, pentru accesarea rapidă a informaţiilor importante
- Volan opţional încălzit, funcţie masaj opţională în scaune
- Sistem automat de climatizare, cu interfaţă nouă şi cu tehnologie pentru eficientizare

Infotainment şi Audi connect
- Platformă modulară de infotainment, a doua generaţie (MIB2)
- Sistem opţional de navigaţie MMI plus cu MMI touch şi ecran MMI de 8,3 inchi, Audi connect, modul LTE şi hotspot WiFi.
- Numeroase noi servicii Audi connect şi funcţii pentru siguranţă şi service, aplicaţia Audi MMI cu servicii adiţionale noi
- Audi connect SIM cu abonament şi roaming în UE
- Navigaţie Audi cu asistenţă rută personalizată
- Phone box Audi cu sistem de încărcare wireless (opţional)
- Audi tablet, sistem mobil Rear Seat Entertainment
- Audi smartphone interface
- Opţiunea de vârf: sistemul de sunet Bang & Olufsen cu 3D sound

Sisteme de asistenţă
- Tempomatul adaptiv Stop&Go, inclusiv traffic assistant pentru traficul la viteză mică, de până la 65 km/h şi avertizare în funcţie de distanţă.
- Asistentul predictiv pentru eficienţă, pentru economie şi mai ridicată de combustibil
- Asistent pentru coborârea pantelor, asistent pentru menţinerea benzii de rulare Audi Lane Assist şi asistent pentru schimbarea benzii de rulare Audi Side Assist
- Nou: asistent parcare, asistent pentru traficul perpendicular, asistent pentru avertizarea la ieşirea din maşină, asistent pentru viraje, asistent pentru evitarea coliziunilor şi sistemul pe bază de cameră video pentru identificarea indicatoarelor de circulaţie
- Sisteme noi de siguranţă: Audi pre sense city, basic, faţă şi spate

Motoarele
Un motor TFSI şi patru motoare TDI, cu puteri între 110 kW (150 CP) şi 210 kW (286 CP); toate motoarele au fost modernizate în detaliu
Puteri mai ridicate cu până la 20 kW (27 CP), cu consum de combustibil redus considerabil faţă de modelul precedent, sistem nou start-stop
- 2,0 TDI - 110 kW (150 CP) şi 320 Nm
- 2,0 TDI - 120 kW (163 CP) şi 400 Nm
- 2,0 TDI - 140 kW (190 CP) şi 400 Nm
- 3,0 TDI - 210 kW (286 CP) şi 620 Nm
- 2,0 TFSI - 185 kW (252 CP) şi 370 Nm

Sisteme de transmisie
- Transmisii manuale noi, S tronic cu 7 trepte şi tiptronic cu 8 trepte (3,0 TDI)
- Transmisii automate cu funcţie de rulare liberă şi tehnologie shift-by-wire
- Tracţiune quattro cu tehnologie ultra de eficientizare pentru toate motoarele cu 4 cilindri; controlul optimizat al cuplului în funcţie de roată a fost din nou optimizat
- Diferenţial sport opţional pentru 3,0 TDI, pentru caracteristici dinamice şi de stabilitate optimizate

Suspensia
- Suspensii noi, uşoare, cu cinci braţe, faţă şi spate, oferind un nivel superior de sportivitate şi confort, plus centru de greutate coborât
- Direcţie servo-asistată electromecanic nouă, opţional cu control dinamic
- Sistem de manevrabilitate dinamică Audi drive select, noi moduri off-road şi all-road
- Suspensii pneumatice adaptive cu controlul amortizoarelor pentru toate versiunile quattro
- Jante opţionale cu dimensiuni între 17 şi 21 inchi



Dotările, datele şi preţurile specificate în acest document se referă la gama de modele oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document poate conţine erori şi omisiuni pentru care nu ne asumăm nicio responsabilitate.

*Valorile consumului de combustibil şi ale emisiilor de CO2 ale tuturor modelelor menţionate şi disponibile pe piaţa din Germania sunt indicate în lista de la finalul acestui material.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu