Echipa The Part-Time Scientists si Audi lunar quattro sunt pregătiti să pornească spre Lună


- A fost finalizată faza de dezvoltare a rover-ului selenar "Audi lunar quattro"
- Echipa germană The Part-Time Scientists implicată în călătoria în spatiu semnează acordul vizând lansarea rachetei
- Au fost cooptati pentru proiect mai multi parteneri din domeniul afacerilor si al cercetării

Masa a fost redusă cu 8 kilograme, fiind totodată înzestrat cu puterea Audi e-tron: după ce a fost supus unor teste aprofundate, rover-ul "Audi lunar quattro" este pregătit să abordeze unul dintre cele mai dificile tipuri de teren posibile, pe cele de pe suprafaţa Lunii. După finalizarea etapei de dezvoltare a vehiculului selenar, misiunea a mers acum cu un pas şi mai departe: echipa germană The Part-Time Scientists implicată în călătoria în spatiu a anuntat recent la Audi City în Berlin că intentionează să efectueze călătoria de 385.000 km către Lună, de la finele anului 2017, utilizând un sistem de lansare spatial rezervat la Spaceflight inc. Fiind un partener tehnic încă de la începuturile proiectului si un ambasador al misiunii The Part-Time Scientists, Audi a avut un rol esential în generarea unei ample publicităti pentru proiect, cooptând totodată si alti parteneri puternici în cadrul proiectului.

Audi si echipa germană de ingineri si-au anuntat parteneriatul la începutul anului 2015. Obiectivul comun al acestora: să unească expertiza tehnică a ambilor parteneri, cu scopul de a realiza un rover care să se deplaseze pe Lună, sub auspiciile competitiei Google Lunar XPrize. De atunci, un grup de 16 experti ai Audi a sprijinit echipa The Part-Time Scientists cu expertiză într-o vastă gamă de domenii tehnice si a optimizat rover-ul pentru misiunea selenară. Mai presus de toate, Audi a fost în măsură să contribuie cu experienta sa în privinţa tehnologiei quattro, cunostintele sale despre constructia usoară, expertiza vizând tehnologia e-tron si designul, ajutând echipa din Berlin la dezvoltarea vehiculului selenar care se deplasează fără pilot.

"Suntem mândri că am conferit rover-ului aspecte importante ale ADN-ului celor patru inele: acesta foloseste tehnologia quattro, are baterie e-tron, se deplasează autonom si are la bază un mix inteligent de materiale", a remarcat Michael Schöffmann, Șeful Departamentului de Dezvoltare Transmisii de la Audi si Coordonator de Dezvoltare al Audi lunar quattro. "Colaborarea cu The Part-Time Scientists aduce un plus de valoare si pentru noi: cu Audi lunar quattro, pătrundem pe un nou teren tehnic si putem învăta multe despre modul în care componentele auto se comportă în conditii extreme".

Pe parcursul ultimelor câteva luni, expertii Audi au lucrat la sistemul inteligent de distributie a puterii cu tractiune integrală al rover-ului, optimizând dotările sale electronice de înaltă performantă si contribuind la procesul de dezvoltare cu expertiza sa în domeniul deplasării autonome. Pentru a spori stabilitatea si a creste suprafata de contact, inginerii si designerii au mărit dimensiunile rover-ului si ale rotilor sale. Cu toate acestea, au redus masa vehiculului de la 38 la 30 de kilograme, folosind un mix optimizat de materiale si utilizând tehnologia 3D printing cu aluminiu. Au fost, de asemenea, efectuate teste sofisticate în camera de simulare solară Audi, pentru a reproduce conditiile extreme de pe Lună si pentru a verifica potrivirea componentelor rover-ului.

Pe Lună, Audi lunar quattro va fi dotat cu patru camere video, pentru a-l ajuta să se orienteze în spatiu. Vehiculul le va utiliza pentru a inspecta obiectele si pentru a capta imagini 3D, de 360 grade. Un laitmotiv bine-cunoscut va fi rover-ul misiunii Apollo 17, care se află încă în Valea Taurus-Littrow. ALINA, modulul de aterizare al oamenilor de stiintă The Part-Time Scientists, va aseleniza în apropierea punctului de aterizare din 1972, având la bord două vehicule Audi lunar quattro. Ansamblul de explorare va călători spre Lună la bordul unui sistem de lansare spatială de tipul Falcon 9 si are o capacitate totală de transport de 100 kilograme. În afară de cele două rovere, echipa The Part-Time Scientists va avea deci posibilitatea să transporte către Lună echipament de cercetare pentru alti parteneri. În acest context, parteneri de proiect precum Agentia Spatială a Statelor Unite ale Americii NASA, Agentia Spatială Europeană ESA si Wikipedia au fost cooptati datorită amplului interes stiintific al acestora în ceea ce priveste misiunea.

The Part-Time Scientists intentionează să lanseze călătoria spre lună începând cu finele anului 2017. În prealabil, ei vor trebui să efectueze în continuare teste de rezistentă aprofundate asupra celor două vehicule Audi lunar quattro si asupra ansamblului de explorare ce va aseleniza. În acest scop, echipa va simula întreaga misiune în Orientul Mijlociu, pe parcursul următoarelor câteva luni, iar în prezent efectuează câteva reglaje fine finale.

The Part-Time Scientists s-au reunit la finele anului 2008 la initiativa expertului IT Robert Böhme si îsi desfăsoară activitatea în Berlin. În prezent, numără 35 de ingineri, de pe trei continente. Lucrând alături de experti spatiali internationali, telul acestora este de a transforma misiunea selenară în realitate si de a colecta cât mai multe cunostinte cu putintă, pentru a promova dezvoltarea tehnică si a încuraja progresul stiintific.

Google Lunar XPRIZE, un proiect cu o valoare de peste 30 milioane USD, este o competitie pentru călătoria în spatiu ce se adresează inginerilor si antreprenorilor din întreaga lume. Pentru a câstiga, o echipă privată trebuie să transporte un rover pe Lună, să parcurgă o distantă de minimum 500 de metri si să transmită imagini de înaltă rezolutie înapoi către Pământ. Din cei iniţial aproape 30 de competitori, în prezent au rămas cinci echipe în cursa care îi va permite uneia dintre acestea să pornească spre Lună. The Part-Time Scientists reprezintă unica echipă originară din Germania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu