Premiul pentru mobilitate în Germania 2017: Asistența de urgență de la Volkswagen a fost declarată drept inovație de pionierat


→ Inițiativa "Germania - Tărâmul ideilor" și Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale au acordat premiul pentru tema acestui an privind siguranța companiei Volkswagen

Wolfsburg / Berlin (D) - Sistemul de asistare a șoferului Asistență de urgență (Emergency Assist) de la Volkswagen a câștigat premiul "German Mobility Award 2017". Premiul a fost înmânat Volkswagen ieri seară de către Inițiativa "Germania - Tărâmul ideilor" și Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale pentru mobilitate inteligentă și sigură. Acceptând premiul, Stefan Gies, șeful departamentului Dezvoltare Șasiuri pentru marca Volkswagen, a declarat: "Asistența de urgență (Emergency Assist) aduce o contribuție importantă la reducerea accidentelor. Mulțumită îmbunătățirii continue a sistemelor noastre de asistare a șoferului, reușim să indicăm calea de urmat privind mobilitatea viitorului. Acest premiu reprezintă recunoașterea experienței și dedicației echipei noastre de dezvoltare."

Majoritatea sistemelor de asistare a șoferului de la Volkswagen sunt concepute pentru a ușura povara șoferului în timpul automobilismului de zi cu zi și pentru a face condusul cât mai comod posibil. Cu toate acestea, există și sisteme care intră rapid în acțiune numai dacă șoferul ajunge într-o situație neobișnuită. Sunt capabile atât să ocrotească pasagerii, cât și să protejeze alți participanți la trafic. A doua generație de Asistență de urgență (Emergency Assist) este un astfel de sistem. Reunește Asistența de menținere a benzii de rulare (Lane Assist), Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), Asistența la schimbarea benzii de rulare (sistemul Lane Change) și Asistența la parcare (Park Assist) într-un sistem unic și, în limitele capacității sale, aduce mașina în punctul mort.

Mai amănunţit, acest lucru înseamnă că Asistența de urgență monitorizează activitatea șoferului (pedala de accelerație, frânele și volanul) și ajută la prevenirea accidentelor sau, cel puțin, la reducerea consecințelor acestora, în limitele sistemului. Dacă șoferul nu manifestă nicio activitate, șoferului i se solicită să reia controlul ghidării vehiculului prin semnale sonore și vizuale și printr-o smucitură neplăcută a frânei.

În timpul acestui proces, sistemul încetinește vehiculul în mod continuu până în punctul mort și activează luminile de avarie pentru a avertiza alți participanți la trafic. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC, Adaptive Cruise Control) menține distanța corespunzătoare față de vehiculul din față, iar Asistența de menținere a benzii de rulare (Lane Assist) menține vehiculul pe banda de rulare. La atingerea punctului mort, vehiculul este asigurat prin activarea automată a frânei de parcare electronică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu